Burgos, na 294 km wandelen! - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Tineke Sambeek - WaarBenJij.nu Burgos, na 294 km wandelen! - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Tineke Sambeek - WaarBenJij.nu

Burgos, na 294 km wandelen!

Blijf op de hoogte en volg Herman en Tineke

31 Mei 2015 | Spanje, Burgos

Gisteren aangekomen in Burgos, een prachtige oude stad, door zon overgoten. Met het weer is het boffen en het parcours is redelijk goed te doen. Weer een hoge berg is puffen.
We hebben vandaag een extra dagje in Burgos en hebben de kathedraal bezocht. Ongelooflijk mooi! Het lopen lijkt toch iedere dag beter te gaan. Tineke heeft een goeie dip gehad, maar haar spreuk van, Durf te vertrouwen dat je gedragen wordt, heeft gewerkt en gaat goed!
Morgen richting Leon, 155 km van hier. We lopen met vele mensen, die je steeds weer tegenkomt. Met de Amerikanen, Vicky en Jerry, met Evert, met Ad, met Annie, met Merja, met Esther en...
we hebben alle hoop en vertrouwen dat we door kunnen gaan!
´s Morgens gaan we steeds eerder op pad, iedereen gaat vroeg naar bed, dan ergens heerlijk koffie en een stokbroodje met heerlijk ham, en op stap. Soms loop je samen en dan weer rustig alleen... Als je met iemand loop te praten, lijkt het wel makkelijker te gaan. De rugzak was behoorlijk zwaar, maar lijkt wat lichter te worden. Of de spieren wennen eraan. Een dag is ingedeeld in uren, t.w. een dorpje verderop is soms over anderhalf uur, dus dat is te overzien. Het kan ook 3 uur verder zijn...Gemiddeld zijn we wel 7 of 8 uur op de been, maar je hebt de hele dag de tijd. De laatste loodjes zijn altijd weer zwaar, voor mij meer dan voor Herman.
Gelukkig hebben we net eindelijk een computercafe gevonden, het blijft anders te moeilijk om met de site contact te maken. De natuur is prachtig, vol van bloemen, mooie oude dorpjes, we genieten volop. Langzamerhand kom je wat in caminosferen, de wereld is ver weg. We weten niet wat er de laatste 2 weken gebeurd is, hopelijk gaat het jullie allen goed.
Herman voegt nog even toe, op het eind van de dag is het vaste prik, dos bieros!

• 31 Mei 2015 - 19:06

Siem En Marian:

Fijn dat het wandelen, met hoop en vertrouwen, goed ver'loopt'.
    Toch alweer 294 km!
    Best een prestatie.
    Groeten van Siem en Marian

• 31 Mei 2015 - 19:18

Leny En Jaap:

Dag Tineke (ja zo heet je nog steeds en geen Ineke) en Herman
    Mooi dat het na een dipje toch steeds weer wat betere gaat.
    Goed weer bij jullie gelukkig.
    Bij ons houdt t niet over, 15 gr en regen
    Wij wensen jullie nog goede moed en Buen camino Zoals je zegt: iedere dag weer een stuk(je)
    Leny en Jaap

• 31 Mei 2015 - 19:18

Margot Bary:

Lieve mensen, wat is het fijn om te horen dat het jullie steeds beter afgaat. Nu begint de Meseta. Die is lang en vlak. Gemakkelijk lopen dus en weinig afwisseling. Maar als je oog houdt voor de kleine dingen in de natuur, blijf je gboeid. Bovendien mag dan een keer het hoofd het werk doen..
    En daarna Leon. Dat is een feestje. Misschien is een extra nachtje Leon een idee? (bijv Hotel Albany, vlakbij de kathedraal.)
    Liefs, Margot

• 31 Mei 2015 - 20:37

Cor Vreeker:

Leuk om op deze manier met jullie mee te lopen. Het inspireert wel !!Ben zelf een beetje jaloers. En ik maar in de kou en regen oefenen voor Alkmaar .
    Ik vind jullie wel erg dapper,Goed dat jij nog gelovig bent Tineke. Zoals je ervaren hebt geeft het ook kracht.
    Veel succes verder !
    Cor.

• 01 Juni 2015 - 19:04

Bert:

Leuk om jullie vanaf nu goed te kunnen volgen. Respect voor jullie. In Portugal hebben wij ook wel zo'n 10 km gelopen (van mijn bedje naar het zwembad en van mijn strandstoel naar de zee en v.v. en bezichtigen van de vele shops), dus ik weet wat jullie doormaken.

• 01 Juni 2015 - 19:59

Gré Rodenburg:

Lieve mensen,

Fijn weer wat te horen van jullie.Wat een afstand hebben jullie al gelopen!Maar hoeveel k.m. is het naar 't einddoel? Eerst nog eens 155 k.m. naar Leon en dan......................Jozef is weer thuis en heeft het gras gemaaid dus dat kan weer groeien en na de regen van gister zal dat zeker lukken. Verder gaat hier alles zijn gangetje en vanuit het koor ook niets bijzonders te melden. Alleen hebben de mannen gister iets extra's gezongen voor Ans en Ben die hun 50 jarig huwelijksfeest vierden.Genieten jullie van alles wat je tegen komt en tot de volgende keer .Mooi om zo jullie tocht te kunnnen volgen.
    Liefs Klaas en Gré

• 05 Juni 2015 - 15:42

Ger En Gre:

Hoi Tineke en Herman,
    Wat fijn dat jullie zo genieten van deze bijzondere reis. Maak de komende weken weer veel moois mee en geniet met volle teugen van alles wat op jullie pad komt. Leuk om jullie reis te volgen.
    Lieve groeten tot ziens, Ger en Gre.

• 08 Juni 2015 - 16:49

Wil V.d.pol:

Leuk om jullie te volgen.Ook mooi dat je zo doorzet Tneke.Geniet er van.
    Ik ben weer behoorlijk aan het opknappen.Iedere dag een beetje verder.
    Het valt me niet mee,maar het komt goed.
    Een lieve groet van ons,Bert en Wil